For MenFor WomenTips & Advice

Musim ‘Cuffing Season’ – Apa Maksudnya?

Bagi mereka yang masih single, pernah atau tak kamu rasa nak cari pasangan tanpa sebarang alasan? Ada tak rakan yang mempunyai status sama juga merasakan begitu? Lebih lagi ketika sudah menghampiri waktu akhir tahun. Fenomena menarik ini dipanggil sebagai cuffing season. Kami tahu apa yang anda bayangkan! Ya ia bukan seperti cara Christian Grey ya! Ia selalunya terjadi pada negara yang memiliki empat musim.

Baca juga: Adakah He’s or She’s The One? Korang Wajib Tanya Soalan Ini!

Cuffing season ialah waktu di mana seseorang yang single mahu mencari pasangan dan hubungan yang serius. Menurut Cosmopolitan.com, cuaca yang sejuk, jarang keluar dan kurang sinar matahari menyebabkan mereka yang single terasa berseorangan dan terdesak. Jika di Malaysia, ia seperti peralihan musim kemarau ke musim hujan. Selalunya ia akan mula pada bulan Oktober hingga Mac.

Istilah ini mula wujud dalam Urban Dictionary sekitar 2011. Ada penyelidikan yang dilakukan turut menunjukkan bahawa musim dingin menyebabkan mereka yang tak ada pasangan mudah berasa lonely. Jadi kebanyakannya akan mulakan ‘hunting’ untuk mengisi rasa sunyi yang mereka rasakan dan menyebabkan penambahan ahli aktif dalam kebanyakan aplikasi dating online.

Aplikasi dating akan menjadi pilihan kebanyakan mereka yang single jadi tidak hairan jika mereka mula mencari pasangan melalui aplikasi ini kerana ia lebih mudah. Bagi mereka yang single inilah masanya untuk memlukan pencarian cinta. Memang bukan mudah untuk menemui seseorang yang tepat tapi kalau tak cuba sampai bila-bila kamu akan stay single forever!

Kamu boleh cuba muat turun aplikasi dating percuma #1 Malaysia iaitu Cintaku. Sangat mudah, percuma dan tiada hidden fees ya. Kalau kamu nak akses pada ciri-ciri extra kena sebarkan pada tiga rakan lain yang keseorangan juga!

Aplikasi Cintaku kini mempunyai lebih 50,000 pengguna di seluruh Malaysia. Kamu boleh cari aplikasi Cintaku Apple Store untuk daftar. Lepas tu, boleh mulakan langkah mencari pasangan dan mana tahu mungkin menjadi dan terus ke fasa perkahwinan pula. Cubalah! 

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *